Certina je jednou z nejznámějších švýcarských značek na světě. Švýcarské hodinky Certina jsou vybaveny patentovaným bezpečnostním systémem DS (Double Security). Hodinky Certina jsou dodnes považovány za jedny z nejodolnějších, připravené do extrémních podmínek. Pojďme se seznámit s historií značky, kterou milují a oceňují ti největší sportovci.
Hodinky Certina - šťastné časy
Příběh úspěchu značky věrně odráží cestu Certiny . Nádherná cesta vedená neúnavně dokonalostí a inovacemi. Významné a vzrušující okamžiky v historii společnosti vybudovaly a posílily její pozoruhodnou pověst. Hnací síla pokračujícího vývoje je legendární: přesnost a spolehlivost.
Tradice je evoluce
Dobrodružství začalo v roce 1888, kdy bratři Adolf a Alfred Kurthovi ve švýcarském Granges otevřeli společnost vyrábějící vysoce kvalitní mechanismy a komponenty. Jejich činnost se brzy rozrostla o výrobu kompletních hodinek, které od roku 1906 nesly signaturu Grana (od slova Granacus – latinský název Granges). Již v těchto raných letech byla mimořádná kvalita a odolnost hlavním cílem zakladatelů značky. Snaha o dosažení cíle v souladu s přijatými zásadami jim rychle přinesla prestižní ocenění na veletrzích v Miláně v roce 1906, v Bruselu v roce 1910 a v Bernu v roce 1914. Dalším důležitým krokem bylo zahájení výroby vlastních inovativních mechanismů s originálními řešeními, jako byly první digitální mechanické hodinky z roku 1936.
V roce 1938 se konalo triumfální 50. výročí rodinného podniku, který se postupem času stal samostatným podnikem s přibližně 250 zaměstnanci. U příležitosti kulatého výročí dostala firma nový název Certina , který dnes zná celý svět. Nová identita v kombinaci se silnými stránkami odvozenými z nového jména (Certus latinsky: sebevědomý, přesvědčený) měly značce umožnit přijmout nové výzvy a vplout do širších mezinárodních vod. A tak podle očekávání otevřela Certina v roce 1948 své první zahraniční zastoupení v Německu. Byl to začátek skutečně mezinárodního příběhu.
Nekonečné inovace
Kreativní duch synů Alffreda Kurtha Erwina a Hanse, kteří do společnosti nastoupili koncem 20. let, inspiroval inženýry a techniky Certiny k tvrdé práci. Jeho plodem bylo v roce 1959 představené řešení Double Security , známé pod zkráceným názvem „DS“ , což je ochranná známka hodinek švýcarského výrobce. Systém se skládá z ochrany mechanismu proti vnějším faktorům - zesílené pouzdro, safírové sklíčko hodinek a speciální těsnění skla, hřbetu pouzdra a korunky. Každý z prvků je jedním z důležitých faktorů, jejichž společným výsledkem je legendární odolnost hodinek Certina i v extrémních podmínkách. Systém DS umožnil Certině zůstat o krok napřed před konkurencí. Byla to doba intenzivní výzkumné práce. Vysoká poptávka po hodinkách Certina a technologických řešeních usnadňujících průzkum nejpopulárnějších oblastí tehdejšího výzkumu: vody, vzduchu a země, byla pro švýcarskou značku skvělou příležitostí ukázat svou technologickou zdatnost.
Každá výzva je odměnou
Certina DS doprovázela v roce 1960 švýcarskou expedici na Dhaulagiri (8222 m n. m.) v Himalájích a prokázala tak spolehlivost systému v podmínkách extrémních změn teplot a nadmořské výšky. Následující rok Certina představila Blue Ribbon, nejodolnější hodinky své doby s ultra plochým automatickým strojkem. Vysilující experiment Sealab II v roce 1968 provedli američtí námořníci vybavení hodinkami Certina DS . O dva roky později americká vesmírná agentura NASA udělila modelu DS Super PH 1000m vynikající známky během experimentů prováděných ve vodách u Západní Indie. V témže roce model DS Chronolympic potvrdil vynikající pověst a spolehlivost Certiny při krkolomném sjezdu z Mount Everestu japonského lyžaře Miury. O rok později byly na trh uvedeny Certina Biostar – první hodinky v historii ukazující lidský biorytmus. DS Diamaster z roku 1976 okamžitě ocenil Muhammad Ali, americká boxerská legenda. Také v oblasti šperkařských hodinek dosáhla značka vynikajících výsledků, když vyhrála International Diamond Award , Oscara a Zlatá růže v Baden-Badenu v letech 1970 a 1972. V tomto období Certina zaměstnávala kolem 900 lidí a vyráběla 600 000 hodinek ročně.
Čas změn a konsolidace
Objevení se quartzového strojku na trhu na přelomu 70. a 80. let minulého století způsobilo ve světě hodinek skutečnou revoluci. Každý z hráčů na trhu musel prokázat velkou flexibilitu a vynalézavost, aby čelil náhlým výzvám: potřeba snížit zaměstnanost, změnit výrobní procesy a ocitnout se ve zcela nové realitě a nové síti závislostí. Orgány Certiny se postaraly o to, aby značka měla své místo na nově vznikajícím trhu. Spolu se SSIH a ASUAG vytvořilo konsorcium. Skupinu investorů vedl Nicolas G. Hayek . Dalším důležitým krokem ke stabilizaci a upevnění pozice nejvýznamnější světové skupiny hodinářských společností bylo v roce 1999 přejmenování SMH na světoznámou „ The Swatch Group Inc. “. V kompaktní skupině subjektů se Certina stala značkou středního cenového segmentu specializovanou na výrobu sportovních hodinek.
Záviděníhodné postavení Certiny na trhu je výsledkem odhodlání brand manažerů nabízet produkty s nejlepším poměrem ceny a kvality. Hodinky pro široké publikum mají být v cenovém segmentu od 300 do 2000 CHF. Společnost je hrdá na to, že sídlí ve Švýcarsku, zemi, která je světově proslulá výrobou hodinek a jedním z jejích hlavních trhů. Certina si za posledních padesát let vybudovala silné zastoupení v severní a střední Evropě a v posledních letech dynamicky roste zájem o její produkty i v dalších evropských zemích, na Blízkém východě, v Rusku a Číně.
Věnuje se sportu a kreativní činnosti
Od 70. let minulého století je Certina a její charakteristická dynamika přítomna v mnoha sportovních soutěžích na nejvyšší úrovni. Značka se podílela na úspěšných kariérách takových velikánů jako Muhammad Ali , Mike Doohan , Alex Crivillé , Colin McRae , Petter Solberg , Sete Gibernau nebo Timo Glock .
Třetí tisíciletí začalo pro tuto aktivní sportovní značku velmi slibně. V letech 2001 až 2007 Certina podporovala Thomase Lüthiho, jezdce GP Švýcarska, který v roce 2005 celkově vyhrál 125ccm a stal se mistrem světa. V roce 2007 Thomas přešel do vyšší kategorie - do třídy 250cc. Rok 2005 byl pro Certinu šťastný i z jiného důvodu. Odvážným krokem vstoupil švýcarský výrobce hodinek do světa závodů Formule 1 tím, že se stal oficiálním partnerem týmu Sauber Petronas. V roce 2006 se vztah s F1 stal ještě těsnější, když se novým ambasadorem značky stal mladý talentovaný jezdec Robert Kubica . Intenzivní spolupráce a rozhodný posun směrem k motoristickému sportu vyústily v nové, skvělé kolekce hodinek. Hodnota projektu byla navíc zvýšena evolucí týmu Sauber Petronas do mnohem většího podniku pod názvem BMW Sauber F1 Team . Další významnou událostí roku 2006, která upoutala pozornost světových médií, byla propagační kampaň zahrnující speciální kaskadérskou akci a krátký spot za účasti oblíbeného hollywoodského kaskadéra Oliviera Kellera, věrného značce od roku 2001. Během akce byla představena nejnovější edice DS Cascadeur Chrono .
Doba jde dopředu a Čertná, poháněná ambicemi a chutí po úspěchu, se stále vyvíjí. Švýcarská značka a tým BMW Sauber F1 Team se rozhodly prodloužit spolupráci na další roky. Dosavadní spolupráce byla vynikající a byla impulsem pro tradiční vlnu kreativity Certiny, jejíž výsledkem jsou produktové kolekce vytvořené tak, aby vyhovovaly potřebám zákazníků hledajících čistý, temperamentní sportovní styl. Tyto vlastnosti vždy charakterizují produkty švýcarské značky, bez ohledu na to, zda je design nových řad inspirován klasickými, elegantními nebo moderními - extrémně sportovními hodinkami. Švýcarský výrobce v souladu se svou filozofií vždy směřuje designem a estetikou svých hodinek k věrné klientele jak žen, tak mužů. Modely jsou dámské hodinky Certina a pánské hodinky - novinka DS Podium , DS First , DS Action , DS Cascadeur , DS Prime , DS Royal a DS Stella.
Dlouhá historie značky Certina se vyznačuje silným povědomím o jejích tvůrčích úspěších a oddaností skutečným inovacím.